On-Hollands goeie black gospel

Er was geen platenlabel meer, dus kwam het vierde album van Gospel Boulevard via crowdfunding tot stand. Wat begon als passieproject van onder andere toetsenist en dirigent André Bijleveld, is inmiddels uitgegroeid tot een van de beste nationale blackgospelkoren.

01 februari 2020 – verschenen editie 2020nr01
On-Hollands-goeie-black-gospel On-Hollands goeie black gospel

What A Day overtuigt je daar al vrij snel van met gevarieerde black gospel, van pittig en old school tot vlakbij soul-pop. Dat de kwaliteit op een constant hoog niveau blijft, is des te knapper als je bedenkt dat deze plaat een mix is van covers en eigen werk. Al bij de eerste maten van ‘You’re The Same’ is helder dat het toetsenwerk van Jan Willem van Delft een sterke fundering legt: speels en toch elke noot raak. ‘Mornin’’ doet geen moeite de gelijkenis met Bill Withers’ werk weg te poetsen, maar dat leidt niet af van de ontspannen flow. Gospel Boulevard kanaliseert schaamteloos het Oslo Gospel Choir in ‘In…

INLOGGEN

Verder lezen? Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en je krijgt elke maand gratis toegang tot twee artikelen.

gratis aanmelden

Heb je al een account? Log hier in

Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze
privacyverklaring en de algemene voorwaarden.

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief

Ik-zou-vaker-boos-moeten-worden
Goede gesprekken Mozes

'Ik zou vaker boos moeten worden'

Als directeur van de ASN Bank sprak hij de Verenigde Naties toe over biodiversiteit. Dat was spannend. Maar het spannendste wat Arie Koornneef ooit in zijn leven heeft gedaan, was de weekopening doen bij zijn voormalige werkgever Youth for Christ. 'Ik was niet gewend om veel over geloof te praten.'
Sjoerd Wielenga
De-vlam-van-onze-voormoeders-is-niet-gedoofd
Goede gesprekken

De vlam van onze voormoeders is niet gedoofd

Westers feminisme is van dik hout zaagt men planken, en past niet in Afrika. Daarom, zegt Jennifer Nansubuga Makumbi, schrijfster van de roman De eerste vrouw, moeten we uit eigen bronnen putten. Ze laat ons kijken naar de ‘oervrouw’.
Tjerk de Reus
Een-‘kwispelende-gezelschapsgod
Boeken

Een ‘kwispelende gezelschapsgod’

In de verhalenwereld van Toon Tellegen zit God als een kind op een schommel, de mensen duwen tegen hem. Maar zo blijft het niet: ze worden moe, hebben wat beters te doen. Maar God blijft kind, altijd.
Tjerk de Reus

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief