Aanslagenfilm volgens het boekje
Aanslagenfilms zijn inmiddels bijna een genre op zich te noemen. In Hotel Mumbai staan de bloederige gebeurtenissen van november 2008 in Bombay centraal.

Meerdere locaties in de miljoenenstad waren toen het doelwit, de film richt zich voornamelijk op de bezetting van het Taj Mahal Palace Hotel. Een luxueus vijfsterrenhotel waar alles spic en span geregeld is. De gasten zijn als goden voor het personeel en regelen alles voor ze: van een bad dat nog geen graadje te warm mag zijn tot dames van plezier. De film volgt leden van het personeel en een aantal westerse gasten terwijl het hotel gegijzeld wordt door terroristen. Al gauw wordt het personeel voor de keus gesteld: Via de (nog veilige) achterdeur ontsnappen of het ambt trouw blijven en hun gasten niet in de steek laten? Een grote…
Verder lezen? Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en je krijgt elke maand gratis toegang tot twee artikelen.
Registreren? Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief en je krijgt elke maand gratis toegang tot twee artikelen.
Heb je al een account? Log hier in
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze
privacyverklaring en de algemene voorwaarden.

Esther van Fenema: "Mijn relatie met God is te intiem om over te praten"
12 december 2024Het gevoel altijd te moeten kunnen vluchten draagt psychiater Esther van Fenema haar hele leven bij zich, getekend door de Holocaust als haar familie is. Van de God van haar jeugd dacht ze afscheid genomen te hebben. Totdat ze onlangs opnieuw werd geraakt. ‘Ik zie nu dat het voor God niet uitmaakt ...

Rabbijn Awraham Soetendorp: ‘Ik duik nooit meer onder’
07 november 2024Vrede stichten. Zo zou je de levensmissie van rabbijn Awraham Soetendorp (1943) kunnen kenschetsen. De wereld zachter achterlaten, koste wat het kost. “Mijn hart wordt verscheurd door elke onschuldige dode die valt.”

Optimisme is gevaarlijk, want de duisternis kan ons zomaar verrassen
04 april 2024Het is vroeg in de nacht. Eindelijk is het stil in huis. Ik luister naar het VPRO-marathoninterview met Max Kohnstamm.